אחת השאלות הכי נפוצות שעולות לרוב בקרב בעלי חברות או ארגונים רבים, זו השאלה הבאה – איך מגייסים עובדים. גיוס עובדים, מהווה באמת את אחד מהתהליכים החשובים, והקריטיים ביותר לכל חברה או ארגון, בעיקר כאשר מסתכלים על עתיד החברה, ועל הצמיחה וההתפתחות שלה. בעוד ששאלה זו מעסיקה חברות וארגונים רבים יום יום ברחבי העולם, בשורות הבאות הבאנו לידכם מספר טיפים רלוונטיים שיסייעו לכם להבין – איך מגייסים עובדים לחברה שלכם.
- איך מגייסים עובדים? התחילו מלהבין מה הוא הצורך הארגוני
לפני שאתם יושבים לראיין עובדים פוטנציאליים, ואפילו לפני שפתחתם לקרוא אפילו עותק אחד של קורות חיים – נסו להבין מה הצורך של הארגון שלכם? מה הוא כוח האדם הקיים? מה הוא האופי החברתי של הארגון? ועוד שאלות כיוצא בזאת.
- חפשו זיקה או ניצוץ בעיניים
אם בא לכם למצוא עובד נאמן, כזה שישקיע הרבה בארגון שלכם, וכזה שיישאר בארגון שלכם לאורך שנים – עליכם לחפש את הניצוץ והזיקה בעיניו של המועמד, כאלה שמעידים על כך שהוא נחוש לקבל את התפקיד ולהצטרף לארגון שלכם.
- חפשו אדם בשלמותו, לא אוסף של נתונים
כשאנחנו מבררים איך מגייסים עובדים, לעתים קרובות אנחנו נופלים בזה שאנחנו רק מחפשים נתונים יבשים, כאלה שמופיעים בקורות חיים של המועמד. אסור לנו לשכוח שעובד הוא לא רק אוסף של נתונים – עלינו לבחון את האישיות, את האופי, ואת דרך הארץ של המועמד שלנו.
יש עוד כמה דברים שיכולים לעזור לכם בתהליך של גיוס עובדים. למשל, אחד הכלים או הפלטפורמות היותר יעילים בתהליך כזה הוא שימוש ברשתות החברתיות. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לעצב ולנסח מודעת דרושים מקצועית ואיכותית שתבלוט בעיניים ותהיה מפורסמת במקומות הנכונים והרלוונטיים. למשל, בכל מיני סוגים של קבוצות בפייסבוק ששם אנשים מתאימים יכולים לצפות במודעה, לשתף אותה או אפילו לתייג אחרים. בנוסף, תוכלו לדבר עם העובדים הקיימים שלכם, לשתף אותם בחיפוש ולהציע להם לפרסם את המודעה דרך הפרופילים שלהם.