התשלום בכרטיסי האשראי הפך לשיטה פופולאריות ושכיחה בעולם כולו. במקום להתעסק עם צ’קים דחויים או מזומן, מעבירים את כרטיס האשראי במכשיר הסליקה או מקישים את מספרו אם מדובר על גלישה מאתר ומשלמים על המוצר או השירות. אך על מנת לסלוק את העסקה עצמה על החברה הסולקת לעבוד עם חברת סליקה על מנת שתוכל לבצע עסקאות שונות ולמכור ללקוחות.
מה תפקידה של חברת הסליקה?
חברת הסליקה אחראית על סליקת עסקאות האשראי של עסקים שונים בארץ. היא מעניקה שירותים שונים כגון: קורא מגנטי, מערכת התאמת אשראי, ממשק לסליקת אשראי באתרים, מפיקה חשבוניות ממוחשבות ועוד פעולות נוספות. ללא חברת סליקה לא ניתן לבצע את עסקאות האשראי מכיוון שהיא אחראית על הקורא המגנטי שהוא הרכיב שקורא את קוד הכרטיס בעת פעולת הסליקה עצמה. לכן לעסק יש צורך בכל פעולותיו השונות. כמו כן, החברה נותנת תמונה עדכנית לעסקים על מצב האשראי שלהם ומקשרת בין הגורמים השונים בעסקת האשראי כלומר בין חברת האשראי המנפיקה ובין שב”א והלקוח.
אילו חברות סליקה נותנות שירותי סליקה?
בארץ קיימות 3 חברות סליקה עיקריות שהן חברות האשראי ואשר מעניקות שירותי סליקה לעסקים. חברות אלה כוללות את: ישראכרט, לאומי קארד וויזה כאל. חברות אלה גובות עמלת על פעולות הסליקה שהעסקים מצבעים שנעה לרוב בין 2-2.5% וכן דמי שימוש בהתאם למחזור העסק וגודל העסק.
מתי יש צורך בחברת סליקה?
אם יש לכם עסק בין אם הוא קטן, בינוני או גדול ורוב הגבייה שלכם היא בכרטיסי אשראי תצטרכו חברת סליקה לכך, גם אם הסליקה מתבצעת דרך הטלפון הנייד או באמצעות המחשב הנייד או הנייח שלכם. ללא חברת סליקה לא תוכלו לגבות את סכום העסקה. לכן חשוב לבחור באחת מ-3 חברות האשראי הגדולות בשוק ולבחור את המסלול המתאים והנוח עבורכם בהתאם לצרכים האישיים שלכם.
מהם שיטות הסליקה הקיימות בשוק?
על מנת לסלוק את כרטיסי האשראי ישנם כמה שיטות עיקריות. שיטות אלו כוללות:
סליקה בקופה רושמת – הסליקה נעשית באמצעות קופה רושמת שבה מעבירים את הכרטיס ומתחברים לשב”א ולחברת האשראי. רק לאחר בדיקת החשבון של הלקוח ע”י שב”א ניתן לאשר את העסקה. במצב של עיקולים או מינוס בחשבון העסקה לא תאושר.
סליקה באתר- על מנת לסלוק את כרטיס האשראי יש צורך להקליד את מס’ הכרטיס, תוקף ו-3 ספורות מאחור כולל ת”ז. רק לאחר שהוקלדו כל הפרטים ניתן לבצע את העסקה ולחייב את הכרטיס בסכום בהתאם.
סליקה טלפונית- סליקת הכרטיס נעשית באמצעות הטלפון דרך נציג לו מביאים את פרטי האשראי ובסיום התהליך מתקבל אישור על העסקה שנשלח ללקוח במייל.
סליקה בהוראת קבע- החיוב נעשה מדי חודש בהתאם לפרטי הלקוח השמורים במערכת, את סכום החיוב ניתן לראות בדף הפירוט של כרטיס האשראי כולל תאריך החיוב ושם העסק.