קישורים הם מפתח הכרחי להצלחת תהליך קידום אורגני, בכל תחומי הפעילות. הסיבה לכך פשוטה: גם כיום גוגל עדיין מייחסת משקל לא מבוטל ללינק שמוביל לאתר. יחד עם זאת גוגל משקיעה משאבים מרובים בסינון קישורים ספאמיים וכאלה שאין להם ערך אמיתי לגולשים. בהתאם חשוב לבחור שירות קניית קישורים שמקפיד להתנהל לפי הכללים של גוגל.
מקור הקישור
הדגש הראשון והחשוב ביותר הוא המקור של הקישורים הנקנים, כלומר מאיזה אתר הם יוצאים. רק לינקים שיוצאים מאתרים שגוגל סומך עליהם ומעניק להם ציון איכות גבוה ישפרו את הדירוג של האתר שאתם רוצים לקדם. ישנם שלל כלים שבודקים את הציון של כל אתר, כך שתוכלו לדעת האם הקישור שקניתם אכן מועיל (רצוי כמובן לבדוק מראש). בין הכלים המומלצים: Ahrefs, Majestic SEO, SEMRUSH.
דגש נוסף הוא קניית קישורים מאתרים שיש להם זיקה אמיתית לאתר המקודם, וכאן תצטרכו פשוט להתרשם מהאתר המפנה ולהחליט בעצמכם האם גוגל תזהה זיקה.
תוכן מקורי
הדגש השני הוא התוכן שסביב הקישור. שימו לב: אם התוכן לא יהיה מקורי ואיכותי, הקישור לא יניב שיפור בדירוג. בדרך כלל האחריות על התוכן היא של הגורם שמקדם את האתר – בין אם מדובר על בעל האתר ובין אם על חברת SEO – ובכל מקרה חובה לוודא שזהו תוכן בעל ערך מוסף לגולשים ולא טקסט סתמי שכל מהותו מעטפת ללינק המבוקש.
קניית קישורים לאורך זמן
כשיוצרים קשר עם חברה שמציעה קישורים רצוי לפרוס את הלינקים לפרק זמן ממושך. גוגל מעדיפה באופן מובהק אתרים שבכל חודש מתווספים 2-3 קישורים חדשים אליהם מאשר אתר שבבת אחת נוספו לו 20 קישורים (מפני שהתרחיש השני נתפש, ובצדק, כלא טבעי).
עוגן נכון
עוד פרט חשוב מאוד לגבי קניית קישורים הוא הקישור עצמו בפועל. ליתר דיוק הטקסט שעליו מושתל הלינק. רצוי מאוד להציב את הלינק על גבי משפט שמשתלב באופן טבעי בטקסט ולא באופן מלאכותי. אופציה שנייה היא ליצור תוכן מעניין ובסופו לכתוב משפט בנוסח “להרחבה נוספת כנסו לאתר” ושם לשבץ את הקישור.